Nieuws

Google linkt Analytics aan Play

Google linkt de informatie van Google Analytics aan die van Google Play. Dit doet het om informatie te kunnen verzamelen voor marketingdoeleinden.

Google linkt de informatie van Google Analytics aan die van Google Play. Dit doet het om informatie te kunnen verzamelen voor marketingdoeleinden.

De aanpassing ging vandaag van kracht. Gebruikers van beide diensten moeten kiezen om hun accounts te koppelen om gebruik te maken van deze cross-product-mogelijkheden.

Het samensmelten van een analysetoepassing enerzijds en een app store anderzijds lijkt een zegen voor mensen die willen begrijpen hoe gebruikers een app ontdekken, welke apparaten ze gebruiken, wat ze doen als ze die app gebruiken en hoe vaak ze terugkeren.

"Met deze gegevens kunt u de effectiviteit van een breed scala van campagnes meten, zoals blogs, nieuwsartikelen, en advertentiecampagnes. Zo krijgt u inzicht in welke marketingactiviteiten het meest effectief zijn voor uw bedrijf." schrijft Ellie Powers op het bedrijf Android Developers Blog. 

[related_article id=”158901″]

Tegenstanders zullen ongetwijfeld opperen dat Google door aanpassingen als deze alsmaar meer en meer weet over het gedrag van gebruikers op internet en mobiele toestellen.

analyticsAndroidgoogleplay

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600