PayPal vereenvoudigt betaalprocedure
Betalen met PayPal is niet gebruiksvriendelijk. Na de administratieve rompslomp in de webwinkel word je namelijk doorverwezen naar de PayPal-website om de betaling uit te voeren. Die doorverwijzing gaat weldra verdwijnen. Dat meldt PayPal in een blogpost.
PayPal werkt volop aan zijn betalingssysteem. Klanten zouden binnen dit en enkele maanden in de webwinkel kunnen blijven om de betaling af te ronden. Voor de uitbaters van de webshops is er ook een verbetering: nadat het systeem één keer geïntegreerd is in de code, werkt PayPal perfect op alle platformen. Niet alleen op de computer, maar ook op smartphones en tablets.
PayPal test de nieuwe functionaliteiten momenteel met een gering aantal partners. Binnen zes maanden start de uitrol naar andere webwinkels.
Later dit jaar zullen handelaars de mogelijkheid kunnen aanbieden om in te loggen met PayPal waardoor klanten geen aparte log-in en wachtwoord meer moeten kiezen.
Volgens Don Kingsborough, vicepresident van retailservices bij PayPal, moeten deze verbeteringen de shopervaring plezanter, eenvoudiger en persoonlijker maken.
PayPal heeft het afgelopen jaar al heel wat inspanningen geleverd om betalen eenvoudiger te maken. In oktober lanceerde het bedrijf een QR-code om transacties sneller te kunnen afhandelen.