Mobistar neemt klanten van Euphony over
Euphony, een Belgische provider die telecom- en energiediensten aanbood via een netwerk van zelfstandige verkopers, werd vorige week failliet verklaard door de Antwerpse rechtbank.
Het vonnis kwam er na een woelig jaar, waarin het bedrijf tweemaal het faillissement had kunnen vermijden, onder andere door een investeerder die het bedrijf een broodnodige financiële injectie zou kunnen geven. De rechtbank vond het echter onvoldoende zeker dat dit genoeg zou zijn om het bedrijf recht te houden.
Vandaag maakt Mobistar bekend dat het een akkoord bereikt heeft met de curatoren van Euphony. Mobistar neemt de ADSL-klanten en de klanten voor vaste telefonie over, waardoor zij geen gevolgen zullen ondervinden van het faillissement in hun dienstverlening. Ook voor de mobiele klanten wijzigt er niets.
Mobistar liet verder nog weten dat het ook het merk Euphony en de aanverwante telecommerken overneemt. Het bedrijf heeft plannen om een aantal activiteiten van Euphony verder te zetten, en zal daarvoor onder andere steunen op een aantal voormalige personeelsleden.
Euphony had op het moment van het faillissement 117 vaste werknemers, en een netwerk aan zelfstandige verkopers. Hoe zij beïnvloed zullen worden door deze overname wordt nog niet verder verduidelijkt. Ook over een overnamebedrag wordt in de eerste bekendmaking niet gesproken.