Business tools in de Cloud
U stelt zich de Cloud best voor als een soort centrale serverruimte. Iedereen kan er beveiligd op inloggen vanop zijn eigen laptop, zijn smartphone, … In die centrale serverruimte kunt u natuurlijk bestanden opslaan. Maar u kunt er vooral ook alles onderbrengen wat vandaag op een server staat op uw kantoor: mail, softwareprogramma’s, CRM-informatie, … alles.
En nu concreet: twee nuttige onmisbare Cloud-diensten
1. Overal mailen
Mail is meer dan ooit de levenslijn van uw business. Al uw offertes, contracten, akkoorden, meeting requests, … komen binnen en gaan buiten per mail. Vermoedelijk zit zelfs een groot stuk van uw archief opgeslagen in mappen en bijlagen in uw Outlook.
Mail in de Cloud maakt uw mailbox (en uw agenda en takenlijst) overal toegankelijk. U geniet bovendien van back-up, virusbescherming en een firewall die indringers uit uw inbox houdt. Allemaal voordelen die een gewoon e-mailprogramma niet heeft.
- Altijd toegang tot al uw mails
- Vanop gelijk welk toestel
- Ook voor (heel) grote mailboxen
- Blijf uw Outlook gewoon verder gebruiken
2. Overal vergaderen
Ook al werkt u op locatie of thuis – overleg met collega’s blijft cruciaal. Conference calls zijn een ideale manier om tijd te winnen en file-ellende te vermijden. Zeker als u tijdens zo’n gesprek ook nog eens relevante documenten op uw scherm deelt.
Conference calls in de Cloud zijn extra slim want u hebt er helemaal geen bijzondere toestellen of dure software voor nodig. Die staan immers in de Cloud. U gebruikt gewoon uw vertrouwde gsm of uw vaste telefoon.
- Inbellen van overal (ook in de auto) en via verschillende landen
- Gesprekken opnemen
- Geen beperking op inbegrepen gesprekstijd
- Tot 10 deelnemers tegelijk