Telenet ziet aantal mobiele en triple-play-klanten groeien
Telenet heeft 2014 positief ingezet. In de eerste maanden van dit jaar zag de Mechelse operator zowel een groei in het aantal triple-play-klanten als in het aantal mobiele klanten.
Er kwamen in het eerste kwartaal van dit jaar zo’n 24.100 triple-play-klanten bij. Dat brengt het totaal op 979.400 klanten die een pakket met internet, digitale tv en telefonie bij Telenet afnemen. Dat is naar eigen zeggen de sterkste groei in een eerste kwartaal sinds 2009 en een stijging van 11 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
[related_article id=”158455″]
Ook het aantal mobiele klanten is in de voorbije drie maanden gegroeid. Telenet kreeg er 29.300 King- en Kong-klanten bij, waardoor het totaal nu op 779.800 staat. Dat is 25 procent meer dan de 625.000 mobiele klanten die de operator een jaar geleden telde. Telenet verwacht dat die groei wordt verdergezet dankzij de nieuwe tarieven en introductie van 4G in het aanbod.
Telenet heeft in het voorbije kwartaal een omzet behaald van 416,8 miljoen euro, goed voor een stijging van 3 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De operator deed daarmee iets minder dan analisten hadden verwacht, maar wijst dat toe aan een lagere opbrengst uit de verkoop van losse telefoons en tijdelijke prijsacties op Rex en Rio. Ondertussen zijn al 103.800 klanten geabonneerd op de on-demanddienst die in september vorig jaar werden gelanceerd. De nettowinst steeg met 1 procent tot 38,8 miljoen euro.