Amazon en Twitter openen winkel via #AmazonCart

Een overeenkomst tussen Amazon en Twitter maakt het mogelijk om je winkelkarretje te vullen met een tweet.

Een nieuwe overeenkomst tussen Amazon en Twitter maakt het mogelijk om rechtstreeks je winkelkarretje te vullen vanuit de microblogdienst met de hashtag #AmazonCart.

Vanaf nu kan je je Twitteraccount koppelen met een account op Amazon. Wanneer je dan een tweet met een link naar een product op Amazon tegenkomt, kan je dat product vervolgens automatich aan je winkelkarretje toevoegen door op de tweet te reageren met #AmazonCart. Amazon stuurt je dan een tweet en een mailtje terug ter bevestiging.

[related_article id=”160734″]

Je hebt het product dan nog niet echt gekocht, maar wanneer je een volgende keer Amazon bezoekt, staat je bestelling wel klaar om te worden bevestigd en afgerond. Op die manier lijkt de overeenkomst tussen Amazon en Twitter impulsaankopen te stimuleren. Twitter krijgt zelf geen percentage van de omzet die Amazon via deze weg draait. Het is voorlopig nog onduidelijk welk voordeel de microblogdienst heeft bij de overeenkomst.

In een reactie tegenover CNet zegt een woordvoerder van Amazon dat het e-commercebedrijf ook openstaat voor samenwerkingen met andere sociale netwerken, al zal het vermoedelijk eerst de resultaten van deze eerste overeenkomst afwachten. De kans bestaat immers dat consumenten eerder weigerachtig staan tegenover het (publiek) delen van hun aankoopbeslissingen via sociale media. Adverteerders zouden daar namelijk handig gebruik van kunnen maken.

Voorlopig lijkt #AmazonCart nog niet voor alle lokale webwinkels van Amazon beschikbaar. Naast de Amerikaanse versie wordt ook Amazon UK alvast ondersteund, maar die maakt gebruik van de meer toepasselijke hashtag #AmazonBasket.

amazonamazoncartDigital Commercehashtagnieuwsontspanning

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken