Nieuws

Meer postpaid bij Belgacom, minder prepaid

Belgacom wint aan klanten, vooral bij postpaid.

Belgacom maakt zijn resultaten van het eerste kwartaal van 2014 bekend. Daaruit blijkt een lichte daling van de opbrengsten tegenover vorig jaar, terwijl het bedrijf nog steeds klanten wint.

Belgacom kreeg er afgelopen kwartaal 124.000 mobiele postpaidklanten bij. In totaal hebben nu 3.859.000 telefoongebruikers een postpaidkaart van de provider. Prepaid doet het minder goed: 69.000 klanten zegden de formule vaarwel. “Dat ligt in overeenstemming met de markttrends”, aldus gedelegeerd bestuurder Dominique Leroy in een persbericht.

Ook het digitale tv-aanbod van Belgacom doet het goed. Het klantenbestand groeide met 30.000 nieuwe abonnees naar 1.495.000. Het telecombedrijf voorziet wel 16.000 nieuwe gezinnen en bedrijven van internet via een vaste lijn, goed voor een totaal van 1.694.000 internetklanten. Daar staat dan weer een daling van 34.000  vastespraaklijngebruikers tegenover, al blijven er nog 2.902.000 vaste spraakklanten over.

Over alle sectoren gekeken kreeg Belgacom er dit kwartaal 69.000 nieuwe abonnees bij.

De omzet daalde wel, met 6,6% tot 1.480 miljoen euro. Hoofdschuldige is BICS (Belgacom International Carrier Services). Dat onderdeel van Belgacom zorgt voor internationale en transcontinentale telefoonverbindingen. BICS bracht dit jaar stukken minder op dan tijdens dezelfde periode vorig jaar, maar dat werd geanticipeerd, aldus Belgacom.

belgacominternetkwartaalcijfersnieuwspostpaidprepaidtelecom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken