Modeveteraan wordt nieuwe baas van Google Glass
Google Glass, de slimme bril die Google groot moet maken in het segment van de wearables, heeft een nieuwe baas. Google heeft Ivy Ross aangeduid als de vrouw die ontwikkeling van de bril voortaan voor haar rekening moet nemen.
Ross was tot vorige week de chief marketing officer van Art.com, de grootste onlinewinkel van schilderijen en kunst om aan de muur te hangen. Daarvoor werkte ze jarenlang op directieniveau bij onder meer Calvin Klein, Coach en Gap. Naar eigen zeggen stond haar job altijd “op het kruispunt van design en marketing”.
[related_article id=”158901″]
Open brief
Bij haar afscheid van Art.com publiceerde Ross een open brief. Daarin stelt ze een vraag waarop Glass volgens haar het antwoord kan geven: “Kan technologie ons bevrijden en ons in het moment houden, in plaats van ons eruit te halen?”
Wat ze precies met Glass van plan is, daar zei Ross niet in haar brief. Maar gezien haar cv is het niet zo gek te veronderstellen dat Google zijn Glass zal postioneren als een modeproduct dat tjokvol moderne technologie zit.
Google Glass voor het grote publiek
Eerder deze week maakte Google overigens ook bekend dat zijn Glass voor iedereen te koop zal komen in de VS. Voorheen werd het apparaat alleen op uitnodiging verkocht, voornamelijk aan ontwikkelaars en vips. De bril zal zo’n 1.500 dollar gaan kosten. Volgens een recent onderzoek van Teardown.com zit voor ongeveer 80 dollar aan onderdelen in de bril. Die prijs houdt uiteraard geen rekening met de kosten voor onderzoek en ontwikkeling die Google al spendeerde.