Nieuws

Google My Business verhoogt zichtbaarheid kleine bedrijven

Google lanceert vandaag My Business, een portaal waar winkels en andere bedrijven alle op hen gerichte diensten kunnen terugvinden en beheren.

Met de nieuwe dienst Google My Business wil Google naar eigen zeggen bedrijven helpen met het vaak lastige proces om klanten te vinden.

Het portaal brengt een aantal features voor bedrijven samen, waardoor ondernemers makkelijker hun online aanwezigheid in de gaten kunnen houden.

[related_article id=”158901″]

Met een account kunnen bedrijven nu hun profiel op Google+, de bedrijfsgegevens op Google Zoeken en Maps, reviews en beoordelingen via Google en op het hele web, en Adwords van op een centrale locatie beheren. Ook het invoegen van een virtuele bedrijfsrondleiding of zelf gekozen foto"s – die uiteraard verschijnen in de Google-zoekresultaten – behoort tot de mogelijkheden.

De meeste van de features die je onder Google My Business vindt, zijn niet nieuw, maar wie nu al moeite doet om op de juiste manier aanwezig te zijn in de zoekresultaten van toekomstige klanten, krijgt nu een meer gestroomlijnde ervaring. Binnenkort volgt ook nog een Google My Business-app voor Android en iOS.

bedrijfbedrijvengooglegoogle my businessinternetnieuwszoekenzoekmachine

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken