Google Play Store krijgt makeover
Het ziet er naar uit dat de Material designtaal, die zijn intrede zal maken in de producten van Google met Android L, ook naar de Play Store komt. Material is Google’s nieuwe blik op hoe de gebruikersinterface van zijn apps en webpagina’s er moet uitzien. In vergelijking met vroeger staan eenvoud en kleuren centraal, en kan er vaal informatie in en uit het scherm worden geschoven.
Enkele dagen geleden kregen we voor het eerst een voorsmaakje van wat Material inhoudt met de preview van Android L, en intussen kondigt Android Police aan dat ook de Play Store binnenkort het nieuwe designjasje zal aangemeten krijgen.
[related_article id=”158662″]
Enkele screenshots van de tabletversie van de Store tonen aan hoe die meer gestroomlijnd wordt. Iconen worden groter en relevante informatie wordt weergegeven op een dynamische achtergrond. Die achtergrond lijkt meestal uit een afbeelding relevant voor het product te bestaan. Het geheel ziet er zonder twijfel mooier uit, maar de vraag rijst of het design ook functioneler is. Zo lijkt er op het eerste zicht heel wat minder informatie in een oogopslag zichtbaar te zijn.
Ook de telefoonversie krijgt natuurlijk een makeover. Ook hier krijgen afbeeldingen een prominentere plaats, deze keer in de hoofding. De beelden krijgen een stuk meer plaats en je zal meer moeten scrollen. Over het algemeen ziet het er naar uit dat de Store meer ademruimte krijgt.
Natuurlijk zijn deze vroege screenshots nog niet van het afgewerkte product. De kans bestaat dus dat Google nog wijzigingen zal doorvoeren. Zolang een finale versie niet is aangekondigd, geven de screenshots wel een duidelijk beeld van welke kant de internetgigant op wil.