Twee miljoen Rhapsody-abonnees
Rhapsody heeft ook plannen om zijn diensten in Frankrijk en Zuid-Amerika uit te breiden.
Het bedrijf biedt twee verschillende streaming-diensten aan, Rhapsody Premium en unRadio. Die laatste formule laat gebruikers toe om liedjes over te slaan in een continue stream en hun favoriete nummers offline bij te houden.
[related_article id=”158256″]
Buiten de VS opereert Rhapsody onder de merknaam Napster. Het bedrijf kondigt nu aan dat het van plan is om de functionaliteiten van unRadio uit te breiden naar Europa. Zo zal het platform in Frankrijk beschikbaar worden onder de naam Napster Decouverte, via een samenwerking met mobiele operator SFR.
Die dienst zou 3,99 euro per maand kosten. Het huidige Napster-abonnement, dat ook in België en Nederland te krijgen is, kost 9,99 euro per maand.
Rhapsody werd al gelanceerd in 2003, maar kan met deze twee miljoen gebruikers niet op tegen het veel jongere Spotify, bijvoorbeeld, dat meer dan tien miljoen betalende gebruikers op z"n palmares heeft. Ook uit de hoek van Apple, Amazon en Google, onder andere, lonkt concurrentie.