Nieuws

Atlas is nieuw advertentieplatform Facebook

Atlas ondersteunt naar verwachting marketeers bij het eenvoudiger bereiken van hun doelgroep via meerdere apparaten.

Facebook staat op het punt om zijn nieuwe advertentieplatform te onthullen. Hiermee kunnen marketeers nog effectiever hun doelgroepen bereiken. De officiële aankondiging wordt verwacht op de Advertising Week-conferentie in New York later deze maand.

Zoals te lezen is in de Wall Street Journal lanceert de socialemediagigant binnenkort de herziene versie van de Atlas Advertiser Suite. Dit advertentieplatform is vorig jaar overgenomen van Microsoft, dat het in 2007 verkreeg als onderdeel van aQuantive. 

De nieuwe versie – die simpelweg Atlas heet – ondersteunt volgens bronnen van de krant, marketeers beter bij het richten en meten van online advertenties. Daarnaast helpt het platform de marketeers bij het beter begrijpen welke advertenties Facebookgebruikers zien, besluiten op in te gaan en effectief invloed hebben op de beslissing om iets te kopen.

Gerichter adverteren
Atlas verzamelt niet alleen informatie van Facebook zelf, maar ook via apps van derden en diensten die Facebook-advertenties tonen. In aanvulling daarop biedt het platform een speciale advertentietool bekend als bidder, waarmee marketeers op gerichte door Facebook aangeboden plekken ruimte kunnen kopen voor advertenties.

Deze eenvoudige manier van adverteren kan meer marketeers verleiden gebruik te maken van de mogelijkheid om miljoenen gebruikers te bereiken. Daardoor kan Facebook wellicht de concurrentiestrijd aangaan met Yahoo en Google, waarbij het laatste bedrijf de online advertentiemarkt domineert.

Meer informatie
Met Atlas krijgt Facebook een betere grip op de advertenties. De marketeers ontvangen op hun beurt meer informatie dan voorheen. Dit is een goede manier voor het sociale netwerk om de kritiek te weerleggen dat adverteren op Facebook zonde van het geld is vanwege de vele nepaccounts en spam die een negatieve invloed hebben op het verwachte resultaat.

Momenteel zijn adverteerders afhankelijk van cookies om interactie met advertenties te monitoren. Facebook hoopt met Atlas de interactie met advertenties via de accounts "anoniem" in de gaten te houden op meerdere apparaten, waaronder tablets en smartphones. Zo zou een marketeer bijvoorbeeld kunnen zien dat een aankoop op een desktop-pc is gedaan nadat de advertentie een keer bezichtigd is op een mobiel apparaat.

adsadvertentieadverterenatlasnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Het is Black Friday bij bol.com!

Het is Black Friday bij bol.com!

Deals scoren