Nieuws

Achterstand in mobiele applicaties remt omzet

Zo'n 85 procent van de grotere bedrijven heeft een achterstand in de ontwikkeling van mobiele applicaties. De helft heeft een backlog van tien tot twintig applicaties.

Zo’n 85 procent van de bedrijven heeft een achterstand als het gaat om de ontwikkeling van mobiele applicaties. Dit blijkt uit onderzoek onder 228 CIO’s en IT-managers naar hun strategie en uitdagingen aangaande mobiele applicaties, in opdracht van OutSystems.

Het onderzoek toont aan dat de helft van de bedrijven zelfs een backlog heeft van tien tot twintig applicaties. Door de relatief lange ontwikkel- en implementatietijd leidt de achterstand in toenemende mate tot omzetderving voor bedrijven. Het gaat hier wel om grote bedrijven in de VS en het Verenigd Koninkrijk die in het onderzoek zijn opgenomen.

Te weinig capaciteit
De belangrijkste reden dat bedrijven mobiele app-initiatieven starten, zijn vooral het genereren van nieuwe omzetstromen (64%) of het verbeteren van de mobiele gebruikservaring van bestaande applicaties (58%). Door de achterstand die IT-afdelingen van grote organisaties hebben in de ontwikkeling van mobiele applicaties kunnen ze echter niet optimaal in deze behoeftes voorzien.

Een van de oorzaken voor de achterstand is dat de bedrijven te weinig ontwikkelcapaciteit hebben. 63 procent van de respondenten geeft aan dat tussen de 11 en 25 procent van de plaatsen (= voltijdse werknemers van het ontwikkelteam) niet ingevuld is. Slechts 6 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze over genoeg resources voor mobiele-applicatieontwikkeling beschikken.

[related_article id=”161563″]

bmitciomarketingmobielmobile businessmobile-marketingmobiliteitmobilityseminarseminars

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken