Kickstarter-succes Pebble Time krijgt een luxe-uitvoering
Op Mobile World Congress heeft Pebble net de nieuwe Pebble Time Steel aangekondigd. Het betreft een luxeversie van de Pebble Time, wat een week geleden met groot succes op Kickstarter is gelanceerd. Voorlopig staat de teller op meer dan 12 miljoen dollar omzet en bijna 55.000 backers.
Om de campagne nog een boost te geven, voegt het aan de Pebble Time nog een luxevariant toen. Het gaat om exact hetzelfde horloge, maar dan met een metalen afwerking in drie kleuren: goud, zwart of wit. In de doos zit naast een metalen bandje ook een lederen bandje. De horloge heeft dezelfde afmetingen, maar meet wel één millimeter dikker omdat het gebruik maakt van het krasbestendige Gorilla Glass.
De opmerkelijkste vernieuwing is het kleurenscherm. De kleuren zijn wat flets vanwege de e-inktechniek, maar daar staat tegenover dat het scherm altijd aan is en goed zichtbaar blijft in direct zonlicht. Daardoor is het altijd makkelijk om te kijken hoe laat het is. Bovendien heeft het horloge hierdoor een voor smartwatches uitstekende batterijduur van maximaal zeven dagen, net zoals de oude zwart-wit-versies.
De nieuwe Pebble Time Steel kan je nu al kopen op Kickstarter. Hij wordt uitgeleverd vanaf juli 2015 en draagt een promoprijs van 250 dollar tot het einde van de Kickstart campagne. Daarna is de gewone prijs van 299 dollar van toepassing.