Vision 15: Neopost
Naar aanleiding van 15 jaar Smart Business geven wij een aantal "opinion leaders" uit de ICT-sector de kans om hun visie te geven op 15 jaar ICT. Hoe zien zijn IT & business de komende 15 jaar evolueren, en hoe zal hun bedrijf hier op inspelen?
Thanassis Thomopoulos, Marketing Director Neopost:
Sinds 2000 hebben de technologische ontwikkelingen onze zakelijke toepassingen grondig gewijzigd. Het informatietijdperk heeft de weg geëffend voor het communicatietijdperk. Sociale netwerken, zakelijke gegevens en Big Data zijn de basis van kennis en eveneens de springplank naar het volgende tijdperk, dat van de interactie. Interactie tussen individuen op afstand wordt steeds makkelijker. Er is ook meer interactie met machines, computers en kennisbanken. En tot slot ook de interactie met goederen. De opkomst van de pakketten toont dit duidelijk aan, zowel qua volume als nieuwe toepassingen.
Er is een onmiskenbare trend naar meer data, meer interfacing, meer verbindingen, meer interactie. Wil een bedrijf de komende jaren succesvol zijn, dan moet het niet alleen zijn gesprekspartners kennen, maar ook nauwkeurig en effectief kunnen communiceren met zijn klanten.
Nu bijna 100 jaar geleden heeft Neopost één van de eerste frankeermachines ontwikkeld. Sindsdien begeleiden wij onze klanten bij het optimaliseren van hun fysieke, elektronische en logistieke communicatie. Onze bestaande oplossingen voor Document Composition en Output Management, zoals Track & Trace, zijn de essentiële bouwstenen voor een individuele, geïntegreerde en omnichannel communicatie, zoals vereist door steeds veeleisender klanten. En voor het bedrijf zijn ze flexibel, schaalbaar en eenvoudig te implementeren.
Over 15 jaar zal de klant de voorkeur geven aan het bedrijf dat volgens zijn voorkeuren effectief en vlot met hem kan samenwerken. En de interactie gaat voort, de eerste tekenen zijn er al.
(Foto: A.Fahimnia/Faktor 22)