Brother: Printen in de toekomst
[Partner info] De printing markt is een dalend landschap waar innovatie bijzonder belangrijk is om te blijven groeien. Brother draait al jaren mee aan de top, en heeft een goed oog op de toekomst.
De overheid begint stilaan te innoveren in digitaal documentbeheer, smartphones en tablets zorgen ervoor dat er steeds minder wordt geprint, je zou het voor minder warm krijgen in de printing markt. De moeilijke markt vraagt elke dag opnieuw innovatie. Brother bevindt zich in de kop van het peloton, met vele innovaties die we in 2015 mogen verwachten.
Managing Director van Brother België, Frank Deneweth: “We weten allemaal dat de printingmarkt een moeilijke markt is vandaag de dag. Steeds meer mensen digitaliseren hun documenten om op hun iPad of tablet te bekijken. We springen daarom rationeel om met het printgedrag in de KMO. Er wordt druk bekeken of de oplossingen voor de corporate accounts ook naar de KMO kunnen worden gebracht.”
[related_article id=”162039″]Om te groeien moet je nieuwe technologieën omarmen, en dat is exact wat Brother doet. Eind dit jaar komen ze met tal van nieuwe producten. Brother heeft een overeenkomst getekend met Mopria, een draadloze standaard, om eenvoudiger vanaf je smartphone of tablet af te drukken. “Heel wat inkjetprinters en kleurenlasers hebben die functie nu al standaard aan boord. Een beperkt deel van onze high-end monolasers hebben deze functie al wel, maar de nieuwe generatie die eind dit jaar wordt gelanceerd, ondersteunt over de hele lijn draadloos printen”, zegt Frank Deneweth.
Maar hoe zit het eigenlijk met het dilemma inkjet of laser? Inkjet is aan een opmars bezig, zeker in de KMO-markt. Frank Deneweth: “Brother heeft alle technologieën in huis, van laser tot led tot inkjet. Onze sterkste innovatie op inkjetgebied is een bliksemsnelle 100 pagina”s per minuut printer, specifiek bedoeld voor hoge volumes. Laser heeft warmte nodig, waardoor bij hoge volumes papier gaat golven. De afdrukkost van een inkjet kan heel competitief zijn tegenover laser. Inkjet is in corporate of KMO nog niet helemaal doorgedrongen, maar daar zien we in de toekomst evolueren.” Dat betekent echter niet dat laser verdwijnt. Het biedt nog steeds een heel competitieve afdrukkost voor vele bedrijven.
Rasechte printers verliezen terrein tegenover MFP’s (MultiFunctional Printers). Daar heeft Brother flinke stappen gezet qua marktaandeel, met nog behoorlijk veel groeipotentieel. Ook de specifieke inkjet A3 MFP’s zijn een troef en vinden steeds meer ingang bij de KMO-markt. Frank Deneweth: “Wanneer een KMO vandaag de dag moet kiezen tussen een monolaser of een MFP, dan kiest het merendeel voor de flexibiliteit van een MFP. Onze inkjet A3 MFP’s bieden de exibiliteit van groot formaat afdrukken met scannen en kopiëren. Zo’n combinatie is voor veel KMO’s een sterke troef.”
Brother boort ook nieuwe markten aan met zijn mobiele printers. Frank Deneweth: “Onze PocketJet-printerklasse is niet goedkoop, maar we hebben al mooie projecten lopen met draagbare scanners en printers die gewoon in de aktetas kunnen worden meegenomen. Zo kan je ter plaatse een document afdrukken, laten teken, en onmiddellijk inscannen en naar de cloud sturen, omdat dit legaal nodig is. Denk daarbij aan verzekeringsmakelaars, verkopers en technici.”
Brother is genomineerd voor de Smart Business Awards in de categorie Printing & Managed Printing. Alle genomineerden en een mogelijkheid om te stemmen vindt u op www.smartbusinessawards.be.