Google werkt met Italiaanse brillenfabrikant aan opvolger Glass
Het Italiaanse brillenconcern Luxottica werkt samen met Google aan een nieuw product. Dat heeft de topman van Luxottica, Massimo Vian, gezegd op een aandeelhoudersvergadering van het bedrijf in Milaan, zo schrijft The Wall Street Journal. Volgens Vian zou het nieuwe product snel op de markt kunnen komen, maar hij gaf geen specifieke details.
Luxottica, fabrikant van Ray-Ban en Oakley, werkt al sinds mei vorig jaar samen met Google. Het nieuws wijst er wederom op dat Google zijn Glass nog niet in de koelkast heeft gezet. De bril, die in 2012 onthuld werd, kende een bewogen geschiedenis. Privacy-advocaten hadden veel kritiek op de ingebouwde camera, vroege gebruikers van de bril kregen de bijnaam “Glassholes”.
[related_article id=”158901″]
In januari kondigde Google aan dat het de huidige versie van de bril van de markt zou halen. De ontwikkeling van toekomstige versies werd aan Tony Fadell toevertrouwd, de medeoprichter van Nest, een bedrijf dat Google in februari 2014 overnam. Fadell werkte eerder bij Apple, waar hij de ontwikkeling overzag van de hardware van de eerste iPod.
Het stopzetten van de verkoop van Glass leidde tot speculatie dat het einde van de bril nabij was, maar Google-voorzitter Eric Schmidt liet in maart nog weten dat het project nog altijd levend en wel was. “Het is een groots en fundamenteel platform voor Google”, zo zei hij toentertijd.