Neopost: Optimalisatie van documentbeheer en klantencommunicatie

[Partner info] Neopost, gespecialiseerd in postverwerking, is genomineerd in de categorie Content Management van de Smart Business Awards.

[Partner info] Klassieke post, e-mail, web – voor Neopost maakt het niet uit welke weg een organisatie gebruikt om te communiceren met haar klanten. Neopost beschikt immers over de nodige hard- en software-oplossingen om alles te optimaliseren en te stroomlijnen. De juiste persoon op het juiste moment bereiken via het ideale communicatiekanaal is de opdracht.

Dat Neopost een gevestigde waarde is in het postlandschap, is duidelijk. Al ruim 100 jaar verzorgt het de postactiviteiten van ontelbare klanten, oorspronkelijk vooral de fysische post, maar sedert een jaar of tien neemt het ook de digitale communicatie voor zijn rekening.

Het bedrijf heeft vier hoofdactiviteiten – Mailing, Digital, Shipping en Graphics. Neopost Mailing helpt bedrijven bij de postvoorbereiding, van adressering en samenvoeging van de inhoud tot personalisering en frankering. Neopost Digital biedt dan weer oplossingen voor documentbeheer, analyse en datakwaliteit om de juiste boodschap naar de juiste persoon via het beste kanaal te kunnen overbrengen. Neopost Shipping helpt bedrijven bij het stroomlijnen van hun verzendprocessen met oplossingen voor het opvolgen van de verzendstatus van pakketten.

[related_article id=”162039″]

“Het unieke aan Neopost is dat wij zowel voor de machines als de software kunnen zorgen”, zegt  Thanassis Thomopoulos, marketing director Benelux. “We willen tegelijkertijd een raadgever en vertrouwenspartner zijn voor onze klanten, door hen een totaaloplossing te bieden met een reële ROI. Opdat onze klanten hun investeringen kunnen afstemmen op de evolutie van hun bedrijf, bieden we tevens financieringsoplossingen aan die onderdeel uitmaken van onze begeleiding. Dit alles met maar één doel voor ogen: het beheer van zijn klantencommunicatie optimaliseren.”

Met OMS

En dat is een uitdaging waar vandaag zowel kleine als grotere organisaties mee geconfronteerd worden, zegt Thomopoulos. “Daarom hebben wij onze OMS of Output Management Software ontwikkeld, de perfecte tool om klanten op de meest professionele en persoonlijke manier te benaderen. Het is een digitale oplossing die een klant in staat stelt vanuit één enkele interface zijn communicatie over meerdere kanalen te beheren. Het ideale kanaal wordt dan in functie van de bestemmeling geoptimaliseerd.

Een van de topproducten, OMS-500, stelt je in staat de vormgeving van een document perfect op zijn inhoud af te stemmen en tegelijkertijd het meest geschikte kanaal te kiezen voor de verzending – e-mail, fysieke post, website, of een combinatie. Met de klemtoon op automatisering – voor verschillende landen kan je zo bijvoorbeeld je facturen automatisch aan de lokale situatie aanpassen met andere verkoopsvoorwaarden, een andere taal, beslissen of ze met de post of via e-mail moeten verstuurd worden, enzovoort.”

Twee jaar geleden luidde Neopost nog een belangrijke nieuwe fase in met de overname van GMC, een van de grootste spelers in output management die door Gartner vorig jaar nog uitgeroepen werd tot een leader in zijn Magic Quadrant for Customer Communications Management Software. “We hebben de technologie van GMC nu verwerkt in de nieuwste versie van OMS waardoor het tientallen keren sneller zal werken en echt revolutionair zal worden”, aldus Thanassis Thomopoulos.

Neopost is genomineerd voor de Smart Business Awards in de categorie Content Management. Alle genomineerden en mogelijkheid om te stemmen vindt u op www.smartbusinessawards.be.

awardsneopostpartner infosmart businesssmart business awards

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken