Suitsupply introduceert maatpakken voor vrouwen onder nieuw merk
Sinds kort biedt Suitsupply met zijn nieuwe merk Suistudio ook outfits voor een vrouwelijk publiek. Het bedrijf, dat zeventien jaar lang alleen herenkleding leverde, kent nu een zelfstandige afdeling voor de pas gelanceerde dameslijn.
Webshop
Net als bij het assortiment van Suitsupply staat ook zakelijke kleding centraal bij het zustermerk; ook kunnen dames er terecht voor shirts, jurken, jumpsuits en avondkleding. De Jong: ‘We verwachten dat Suistudio snel een eigen plek zal veroveren in deze belangrijke niche. De webstore is daarbij heel belangrijk, daarom heb je elke bestelling die je voor elf uur ’s avonds plaatst de volgende dag in huis.’
Eerste winkel in de Lage Landen
‘Het team van Suistudio heeft gebruik kunnen maken van de kennis en ervaring van Suitsupply, maar Suistudio is met eigen ontwerpers en nieuwe ateliers een zelfstandig bedrijf binnen onze organisatie’, verklaart CEO Fokke de Jong. Afgelopen week openden ook de deuren van de eerste Nederlandse winkel van Suistudio en werd de webshop voor het eerst operationeel. Vestigingen in Shanghai en New York werden eerder dit jaar geopend.
‘Grenzen opzoeken’
Suitsupply stelde deze maand ex-Coolblue’er Nick Lenten aan als CCO; hij volgde daarmee Martijn van der Zee op, die tevens deze maand als e-commercemanager bij Rituals startte. Tegenover Twinkle Nederland gaf Lenten aan dat er voor het bedrijf online ‘nog veel te doen is’. ‘We gaan nieuwe proposities ontwikkelen en daar heb ik zin in. Suitsupply is niet bang om de grenzen op te zoeken, online en offline succesvol te combineren.’
https://www.twinkle.be/achtergrond/167118/het-geheim-van-conversational-commerce-volgens-suitsupply/