Belgische Frontback gaat Jezus achterna
Twee miljoen gebruikers, dat is misschien veel op papier maar niet wanneer je de concurrentie wil aan gaan met giganten zoals Instagram. Twee jaar geleden richtte de Belg Frédéric Della Faille de foto-app Frontback van uit New York op. Frontback combineert, zoals de naam suggereert, een foto van je hoofdcamera en ééntje van je selfiecamera tot één geheel. Zo kan je meteen het onderwerp én je reactie delen.
Aanvankelijk deed de app het goed, met interesse van Amerikaanse bekendheden zoals Ashton Kutcher. Helaas bleek vorige week dat Frontback reeds gepiekt had: de applicatie sloeg er niet in om groot genoeg te worden. Oprichter Della Faille gaf zelf toe dat de ambities niet gerealiseerd werden, en hij besloot de applicatie stop te zetten.
Wederopstanding
Dat verhaal krijgt nu een staartje: Nog voor Frontback goed en wel begraven is gaat de app er al weer opnieuw van door. Een anonieme investeerder zag blijkbaar toch potentieel in de foto-applicatie zodat Della Faille en z’n team geld hebben voor een doorstart. Op 15 augustus, wanneer de app officieel offline zou gaan, gebeurt er dus niets.
Wie de reddende engel is, dat zal Frontback te gepasten tijde bekend maken, aldus Della Faille in een interview met Business Insider. De nieuwe cash-injectie betekent in ieder geval nieuwe hoop voor de man, die volgens een anonieme bron voor de moeilijkheden een overnamebod van meer dan 40 miljoen dollar van twitter had afgeslagen.