Facebook maakt Marketplace intuïtiever met AI 

Facebook heeft nieuwe AI-features geïntroduceerd in de virtuele marktplaats Marketplace.

 

Wanneer je in Facebook Marketplace nu een foto uploadt van een product dat je wil verkopen, zul je merken dat de interface nu automatisch een categorie kiest voor jou, en je ook aanbevelingen geeft op het gebied van prijsklasse.

 

Dat komt omdat de AI van Facebook nu kan herkennen of wat je wilt verkopen hoort bij de categorie ‘meubels’ of een andere categorie, afgaande op de foto die je genomen hebt.

 

Het kan nu trouwens ook jouw aangeboden product met die van andere verkopers vergelijken, zodat je een idee hebt van welke prijs je concollega’s voor hetzelfde handelswaar vragen.

 

Als je enkel Marketplace gebruikt om dingen aan te kopen, dan kan je in de toekomst ook gewoon beginnen foto’s nemen van zaken die je zomaar leuk vindt. De nieuwe AI-toepassing van Facebook kan nu ook productlijsten aanraden, afgaande op de foto’s in je galerij.

 

Zo zal het bijvoorbeeld mogelijk worden om een foto van je woonkamer te uploaden, waarna de AI je producten kan aanraden die passen in de ruimte en bij de stijl van je woonkamer.

 

Facebook heeft naast de nieuwe AI-toepassingen ook koper- en verkoperratings geïntroduceerd. Dat zorgt ervoor dat gebruikers van Marketplace elkaar kunnen inlichten over elkaars ervaringen met een bepaalde koper of verkoper.

aiartificial intelligencebusinessdigital commerceecommerce

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken