Huawei Watch trekt resoluut de fashionkaart
Producenten proberen ons er al langer van te overtuigen dat de hedendaagse smartwatches ook als modeartikel hun mannetje staan, met wisselende resultaten. Zie bijvoorbeeld Samsungs laatste marketingcampagne voor de Gear S2, en oordeel vooral zelf.
Huawei ging op IFA een stapje verder en presenteerde zijn Huawei Watch – en andere producten – met een modeshow. Verschillende modellen flaneerden met smartwatch- en phone voor de neuzen van het publiek.
Het bijzonderste kenmerk van Huawei’s wearable werd al enkele dagen geleden voorbaarlijk op Amazon verklapt. Het is de eerste Android Wear smartwatch die ook met iOS en dus iPhones zal kunnen werken, meer bepaald met versie 8.2 en hoger. Huawei Watch is een premium Androidtoestel. Het instapmodel gaat voor 399 euro over de toonbank, het duurste kost 699 euro.
Het bedrijf nodigde ook twee modejournalisten uit om op het podium stylingadvies te geven over de wearable. Spijtig genoeg konden zij ons nog altijd niet uit de doeken doen welke kledingstukken nu het beste te combineren zijn met een smartwatch.