Aldi waagt zich aan eigen muziekstreamingdienst met “Aldi Life”
De Duitse supermarktketen Aldi gaat een eigen muziekstreamingdienst aanbieden – aan een discountprijs, uiteraard. De dienst zal de naam “Aldi Life” dragen en zijn gebruikers een portfolio van 34 miljoen songs aanbieden en 10.000 luisterboeken.
Gebruikers betalen daarvoor € 7,99 per maand, dat is 2 euro minder dan wat gevestigde namen als Spotify, Deezer en Apple Music vragen. Nog een verrassing is de terugkeer van een oude bekende: Aldi zal voor de toelevering van zijn muziek kunnen rekenen op het archief van Napster. De pionier van het illegaal downloaden van muziek is tegenwoordig ook een nette streamingdienst.
Samen met Napster lanceert Aldi dus het platform Aldi Life. Je kan zowel op het web als via apps voor iOS, Android en Windows Phone inpluggen op de streamingdienst. Net als veel van hun concurrenten bieden ze daarbij nieuwe gebruikers een gratis uitprobeer-maand aan. Een standaard gratis versie zoals bij Spotify is er niet, maar speciale afspeellijsten zijn wel van de partij.
Aldi Life zal eerst in Duitsland op de consument losgelaten worden. Of de supermarktketen Aldi Life ook naar andere contreien zal brengen, is op dit moment nog niet duidelijk.