Nieuws

Maken Hollywood-films hun intrede op YouTube?

YouTube heeft verschillende studio’s bezocht om de streamingrechten over films en series te verkrijgen. Deze films zou de videogigant goed kunnen gebruiken voor zijn betalende service.

Volgens de Wall Street Journal hebben vertegenwoordigers van YouTube de voorbije maanden verschillende filmstudio’s bezocht om te discussiëren over licenties voor films en series. Deze video’s zijn bedoeld om de betalende content van YouTube Red uit te breiden, welke recent werd gelanceerd en 10 dollar per maand kost. Aangezien vertegenwoordigers van de videogigant voorlopig geen reactie willen geven over het onderwerp, is het nog niet bekend welke films en series YouTube aan zijn gamma wil toevoegen.

Momenteel zijn de onderhandelingen nog in een vroeg stadium, maar YouTube hoopt de films en series aan zijn betalende klanten te kunnen aanbieden tegen 2016. Doordat Alphabet, het moederbedrijf van YouTube, ook Google Play aanbiedt, heeft het bedrijf al verscheidene contacten in de filmbranche. De videogigant maakt hier dankbaar gebruik van en is in gesprek met voormalige MTV- en Netflix-medewekers Susanne Daniels en Kelly Merryman.

Dat YouTube zich op deze markt begeeft, is niet geheel toevallig. Er wordt namelijk verwacht dat de omzet van online tv- en videoservices zal stijgen tot maar liefst 42 miljard dollar in 2020. Oorspronkelijk wou YouTube het echter over een andere boeg gooien dan zijn concurrenten. De videogigant wilde namelijk exclusieve filmpjes aanbieden van sterren die hun faam al op YouTube hadden vergaard, zoals Pewdiepie. Door de onderhandelingen met filmstudio’s maakt de site van Alphabet echter duidelijk dat het eveneens rechtstreeks de concurrentie wil aangaan met streamingservices als Netflix en Amazon.

alphabetfilmhollywoodontspanningredyoutube

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken