Nieuws

Google steekt volledige apps in zijn mobiele advertenties

Dankzij zijn streamingtechnologie zal Google in de toekomst volledige apps in mobiele advertenties integreren, zodat je deze niet moet downloaden om ze uit te proberen.
bron: Lissandra Melo / Shutterstock.com

Heb je al eens de ervaring gehad dat je op een app-advertentie stuitte die je wel aansprak maar net niet interessant genoeg was om je over te halen naar de appwinkel te navigeren? Google heeft daar nu een mouw aangepast en zal een iets uitgebreider voorsmaakje presenteren: het gaat volledige apps in mobiel reclame streamen.

De internetgigant zal demo’s van 60 seconden inbedden in getoonde advertenties. Momenteel zit het project nog in bèta en zal het met een gelimiteerde aantal advertenties lopen.Even geleden raakte al het nieuws bekend dat Google experimenteerde met het streamen van apps.

Dat het bedrijf daarbij ook dacht aan reclame-toepassingen is verrassend nieuws, maar het houdt steek. Iets uitproberen voor je het koopt is altijd mooi meegenomen, en het kan een middel zijn om het aantal ongebruikte apps op een toestel te verminderen. Google voegt de mogelijkheid om een testversie te ontwikkelen toe aan zijn AdMob netwerk. Zelf stelt het bedrijf dat de nieuwe feature ontwikkelaars in staat moet stellen “om de juiste gebruiker” te vinden, aldus Sissie Hsiao, hoofd mobile ad products bij Google.

admobbusinessgooglemobiel

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken