Nieuws

Deze zoekopdrachten hielden de Belgen dit jaar in de ban

Wat is nurfen en hoe werkt de nieuwe Snapchat? Deze vragen en meer werden door de Belgen dit jaar massaal aan Google gevraagd.

Wanneer we de lijsten van wat volgt op ‘Wat is’ tussen de Vlamingen en Walen vergelijken, zien we een duidelijk verschil. Vlamingen wisten namelijk niet goed wat nurfen, de tax schift en de regel van drie inhielden. De zuidelijke helft van ons land stelde daarentegen vragen over Scientology en ‘un boldo’, een boomsoort die in de keuken of als thee gebruikt wordt.

Ook de ‘Hoe werkt dit’-zoekopdrachten verschillen erg hard tussen de twee taalgebieden. Terwijl de Vlamingen zich dit jaar de werking van verschillende sociale media afvroegen, stelden de Walen meer technische vragen. Zo werden de werking van Windows 10 en de manier waarop je verbinding kan maken met een wifi-netwerk door de Walen uitgekiend. Vlamingen vroegen zich daarentegen af hoe de nieuwe Snapchat, Tinder en Whatsapp werken.

Uit de snelst stijgende zoekopdrachten in België komen zowel tragedies, als heuglijke momenten naar boven. Op nummer één prijkt namelijk de aanslag op Charlie Hebdo. Het tv-programma ‘Secret Story 9’ en de Tour de France wisten echter ook een plekje in de top drie te bemachtigen. Ook bij de lijst met meestgezochte gebeurtenissen staat Charlie Hebdo bovenaan. Het Eurovisiesongfestival en de zonsverduistering vervolledigen hierbij de top drie.

Most trending zoekopdrachten “wat is…” in Vlaanderen versus Wallonië:

  1. Nurfen
  2. Tax shift
  3. De regel van drie
  4. Halal
  5. Oleocanthal
  6. Zonsverduistering
  7. Cyberpesten
  8. TBC
  9. Geluk
  10. Instagram
  1. La scientologie
  2. Le boldo
  3. Une maryse en cuisine
  4. La banque carrefour des entreprises
  5. Un bruant dans les oiseaux
  6. Le contenu tfe
  7. Le groupe du verbe
  8. Le plomb noir
  9. Free mobile
  10. Un phage

Most trending zoekopdrachten “hoe werkt…” in Vlaanderen versus Wallonië:

  1. Nieuwe snapchat
  2. Tinder
  3. Whatsapp
  4. Instagram
  5. Een selfie stick
  6. Een drone
  7. Kiala verzending
  8. Windows 10
  9. Pinterest
  10. Een duikboot
  1. Se connecter au reseau wifi
  2. Mettre le drapeau français sur facebook
  3. Installer windows 10
  4. Faire une sauce pour les ribes
  5. Recouvrir un cahier
  6. Télécharger vidéo de YouTube
  7. Tricher au Scrabble
  8. Fabriquer des sous-verre perles à repasser
  9. Aider les réfugiés
  10. Supprimer un compte Skype
De snelst stijgende zoekopdrachten in België:  De snelst stijgende overlijdens:
  1. Charlie Hebdo
  2. Secret Story 9
  3.  Tour de France 2015
  4. Agario
  5. Netflix
  6. K3 zoekt K3
  7. Pixwords
  8. Eurovision 2015
  9. iPhone 6s
  10. Steve Stevaert
  1. Steve Stevaert
  2. Cabu
  3. Junior Malanda
  4. Christopher Lee
  5. Demis Roussos
  6. Gregory Mertens
  7. Wolinski
  8. Charb
  9. Camille Muffat
  10. Florence Arthaud
Snelst stijgende persoonlijkheden:  Snelst stijgende gebeurtenissen:
  1. Loïc Nottet
  2. Claire Chazal
  3. Bruce Jenner
  4. Mia Khalifa
  5. Laura Omloop
  6. Jamie Dornan
  7. Kylie Jenner
  8. Jeannette Bougrab
  9. Danira Boukhriss
  10. Jeremy Clarkson
  1. Charlie Hebdo aanval
  2. Eurovision 2015
  3. Eclipse
  4. Andreas Lubitz crash
  5. Paris aanslag
  6. Reuzen Antwerpen
  7. Tunesië aanslag
  8. Staking 22/4
  9. Staking 7/10
  10. Ebola – einde en nieuwe uitbraak
Snelst stijgende films:  Snelst stijgende tv-programma’s en series:
  1. 50 Shades of Grey
  2. Jurassic World
  3. Fast & Furious 7
  4. Minions
  5. Mad Max
  6. Birdman
  7. Spectre
  8. Interstellar
  9. The Martian
  10. Magic Mike
  1. Secret Story 9
  2. K3 zoekt K3
  3. Les Anges 7
  4. Ketnet D5r
  5. Bevergem
  6. Narcos
  7. Better call Saul
  8. Fear the walking dead
  9. Spitsbroeders
  10. Sense 8
2015googletrendzoekopdrachten

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken