Groeiend klantenbestand doet winst Telenet stijgen
De hoeveelheid klanten van Telenet die zich abonneren op een bundel bestaande uit telefoon, internet en televisie, steeg vorig jaar met maar liefst 6 procent tot 1.094.300. Met name de belangrijkste bundels ‘Whop’ en ‘Whoppa’ zorgden voor dit goede resultaat, weet De Standaard.
De verkoop van post-paidabonnementen voor mobiele telefonie verliep vorig jaar zelfs nog vlotter. Telenet wist namelijk 12 procent meer klanten te overtuigen van zijn services. Hierdoor werd de kaap van een miljoen klanten in dit segment overschreden.
Het zijn echter de geavanceerde vaste diensten en groeiende bijdrage van mobiele en B2B-activiteiten die de grootste impact hadden op de winst van het telecombedrijf. Hierdoor stegen de bedrijfsopbrengsten met 6 procent tot 1,8 miljard euro. De adjusted EBITDA kende daarentegen een stijging van 5 procent, met 943,7 miljoen euro als resultaat.
Dit jaar zal Telenet echter zijn best moeten doen om deze resultaten te evenaren. Deze maand zal namelijk de overname van Base afgerond worden. Telenet verwacht dat dit ongeveer 240 miljoen euro zal kosten. Het telecombedrijf hoopt deze kost op te vangen met de verwachte jaarlijkse synergiën van minstens 150 miljoen euro.