Apple vermomt advertenties als nieuwsartikels
Binnenkort zal het een stuk moeilijker worden om reclame en nieuws uit elkaar te houden in de News-app van Apple. Het bedrijf heeft namelijk een nieuw type advertentie klaar.
[related_article id=”178147″]Begin dit jaar kondigde Apple aan dat het een einde maakt aan iAd op 30 juni 2016. Het Amerikaanse bedrijf lanceerde het platform in 2010 om firma’s de mogelijkheid te geven mobiele advertentiecampagnes aan te kopen. De inkomsten van het platform vielen echter tegen, waardoor Apple zich genoodzaakt voelde de stekker uit iAd te trekken.
Uit de advertentiespecificaties voor iAd van deze maand blijkt echter dat Apple een nieuwe manier heeft gevonden om geld te verdienen aan reclame. In het document staan namelijk specificaties voor een nieuw type advertentie, welke rechtstreeks in de News-app (die bij ons nog niet beschikbaar is) zal worden getoond.
De zogenaamde ‘Native Banner’ zal er uitzien als een normaal artikel. Bovenaan wordt een titel getoond, hieronder staat een korte inleiding en aan de rechterzijde zal een beeld te zien zijn. Een korte regel waarin ‘Sponsored’ en de naam van de sponsor staat, is het enige waaraan je een advertentie zal kunnen herkennen.
Voorlopig onthoudt Apple zich van enig commentaar.