Nieuws

Franse media saboteren lezers met adblockers

In een poging hun lezers te overtuigen om geen adblockers te gebruiken, zijn verschillende Franse media met een bewustmakingscampagne gestart.

Le Monde, Le Parisien, L’Equipe en ook de streamingsite Deezer: diverse Franse mediabedrijven hebben de handen in elkaar geslagen voor een anti-adblockercampagne. Bezoek je een van deze websites, dan kan je het verzoek krijgen om je reclamefilter te verwijderen vooraleer je verder kan gaan. De actie wordt gedragen door Geste, een vereniging van online uitgeverijen.

De organisatie had de actie eind vorig jaar al aangekondigd. Het stelde in dat bericht dat de uitgevers parallel aan juridische en technische pistes hun lezers er ook direct aan willen herinneren dat “hun inhoud en services niet gratis zijn”. “We willen aandacht vestigen op het feit dat reclame een onmisbaar onderdeel is van nieuwsmedia als financieringsmodel.”

De campagne zal een week duren. De diverse deelnemers gebruiken niet allemaal dezelfde methodes om adblockergebruik af te raden: sommige websites blokkeren lezers met adblockers, anderen plaatsen een verzoek om deze af te zetten op hun pagina’s of bieden hiervoor een korting aan.

adblockersfrankrijkmarketingmedia

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600