Zo werkt Pokémon Go op Android
In september maakte The Pokémon Company, het bedrijf achter – je raadt het al – Pokémon bekend dat het werkt aan een spel voor Android. Het bundelt hiervoor de krachten met Niantic, de studio achter het erg populaire geocachingspel Ingress. Het liet zich dus al raden dat het Pokémon-spel ook iets te maken zou hebben met je verplaatsingen in de echte wereld; een Alternate Reality-spel.
De zetel uit
https://www.youtube.com/watch?v=eHgCmnVvfTI
Enkele dagen geleden lekte SXSW een korte video met beelden van het eigenlijke spel. Het duo ontwikkelaars reageerde daar gisteren op door eindelijk meer toelichting te geven bij het spel. Het wordt inderdaad de bedoeling dat je het spel onderweg speelt. Je krijgt dan geregeld meldingen via je vibrerende smartphone. Tik je op het scherm, dan kan je een passerende Pokémon proberen te vangen. De PokéBalls waarmee je dat doet, kan je ‘aankopen’ in PokéStores die zich op interessante plaatsen zullen bevinden.
Denk hierbij aan musea en openbare plaatsen. Op deze manier willen de ontwikkelaars je dus aanzetten om je omgeving te gaan verkennen. Dat zal nodig zijn als je zoveel mogelijk verschillende beestjes wilt vangen. Als je een hoger niveau bereikt, krijg je toegang tot andere monsters en betere PokéBalls.
Het spel fungeert tegelijkertijd ook als stappenteller. Bij een bepaalde hoeveelheid zal je dan beloningen krijgen, zoals een ei dat uitgebroed wordt. Er zal ook een competitief aspect aan het spel verbonden zijn, waarbij je ‘gyms’ moet afnemen van andere teams door een Pokémon te kiezen die zal uitkomen tegen die van een tegenstander. Hoe dit precies zal werken, is nog niet helemaal duidelijk.
Polsbandje
Wie het spel wilt spelen zonder constant naar zijn smartphone te turen, kan de Pokémon Go Plus aanschaffen. Dit polsbandje zal vibreren en via ledkleurtjes aangeven wat je tegenkomt. Door middel van knoppen kan je dan de Pokémon vangen en objecten oprapen, zonder je smartphone uit je zak te halen. Het spel komt nog dit jaar uit.