Smart Business Awards 2016: dit zijn de genomineerden
De Smart Business Awards gaan uit van de B2B-tak van Minoc Data Services. Enerzijds omvat die tak dat het vakblad Smart Business en de seminariereeks Business Meets IT, en anderzijds de online publicaties ZDNet.be en Smartbiz.be. Het gezamenlijke bereik, zowel in print als online, van al deze publicaties vormt de basis voor de awards.
Geen producten maar bedrijven
Belangrijk om weten is dat wij geen specifieke producten, diensten of applicaties nomineren. Enkel bedrijven komen in aanmerking. En net als vorig jaar strijden zij in maar liefst 24 categorieën om een award. Het grote aantal categorieën is gemakkelijk te verklaren: we willen alle zakelijke technologie die voor de gemiddelde organisatie van belang is, bestrijken. Het mag ook geen verrassing zijn dat grote spelers die in verschillende domeinen van de IT actief zijn, meerdere nominaties in de wacht slepen. Anderzijds zijn er ook heel veel genomineerden die zich perfect thuis voelen in één enkele categorie. Het bewijst alleen maar dat het Belgische IT-landschap zeer divers is, en dat kunnen we uiteraard alleen maar toejuichen.
Onderzoek en stemmen
De Minoc B2B-redactie selecteerde, in samenspraak met een onafhankelijke adviesraad, de genomineerden in 24 categorieën verdeeld over vijf domeinen. Einddoel is om voor iedere categorie twee winnaars te bepalen: allereerst de prijs van de award zelf, en daarnaast de prijs van de runner-up. We doen dit op basis van een online stemming (start: 14 april 2016), eigen marktonderzoek en de input van de redactie en de adviesraad.
Ontdek alle genomineerden op www.smartbusinessawards.be.
Nieuw: Prestige Award
Vanaf dit jaar zal er ook een nieuwe, bijzondere award uitgereikt worden: de Prestige Award. Deze prijs gaat naar één van de genomineerden uit de 24 categorieën. De winnaar wordt bepaald door de redactie samen met de adviesraad. Er komt dus geen publieke stemming kijken bij deze award. De redactie en adviesraad kijken daarbij naar de verwezenlijkingen van de genomineerden en dit tijdens het afgelopen jaar. Keuzes kunnen worden gemaakt op basis van de gevolgde strategie, de opmerkelijke groei of transformatie, of een nieuw baanbrekend product.