Ontvang KLM-vluchtinformatie rechtstreeks in Facebook Messenger
Net als Microsoft werkt Facebook aan chatbots. In tegenstelling tot Tay zal de bot van Facebook echter geen racistische tieners napraten, maar vluchtgegevens meedelen. KLM Royal Dutch Airlines gaat met de eer lopen om als eerste luchtvaartmaatschappij de Facebook-chatbot te mogen verwelkomen.
[related_article id=”178819″]Wanneer je tickets boekt via de site van KLM krijg je de keuze om de vluchtgegevens via Facebook Messenger te ontvangen. Eenmaal je de functie aanzet, zal de chatbot het reisschema, de boarding pass, de bevestiging van de check-in en eventuele vertragingen doorsturen via Facebook Messenger. Bovendien krijg je de mogelijkheid om met menselijke medewerkers van KLM te praten, indien de mogelijkheden van de chatbot niet toereikend zijn voor je ingewikkelde vragen.
Facebook is niet het eerste bedrijf die de mogelijkheid aanbiedt om vluchtgegevens in zijn app te ontvangen. Gebruikers van Aziatische messaging apps, zoals WeChat en Line, kunnen al enige tijd van dergelijke functies gebruik maken. Bovendien heeft Microsoft tijdens zijn persconferentie aangekondigd dat chatbots hun intrede tot Skype zullen maken. Hierdoor wordt het erg eenvoudig om bijvoorbeeld een pizza te bestellen.