Filmzaalketen wil bioscopen smartphonevriendelijker maken
Niets is zo vervelend als de nieuwste blockbuster te gaan kijken in de bioscoop en tot de conclusie te komen dat de persoon voor je met een smartphoneverslaving kampt. Het felle licht van het toestel werkt erg afleidend en ook het trillen van de telefoon valt bij weinigen in de smaak. Toch zoekt AMC Entertainment, een Amerikaanse filmzaalketen, een manier om smartphoneminnende mensen naar zijn zalen te lokken.
[related_article id=”178641″]“Wanneer je aan een 22-jarige vraagt om zijn smartphone uit te schakelen, aangezien dit de film verpest, hoort hij eigenlijk: ‘Snij je linkerarm boven de elleboog af’,” legt CEO Adam Aron aan Variety uit. “Je kan niet van een 22-jarige verwachten hij zijn smartphone uitschakelt. Dit is niet de manier waarop zij leven.”
Over de manier waarop Aron zijn bioscopen smartphonevriendelijker wil maken, zonder de ervaring voor anderen te verpesten, is de CEO nog niet helemaal uit. “Een bepaalde zone in een filmzaal voorbehouden voor smartphonegebruikers is één mogelijkheid. De kans is echter groter dat we bepaalde filmzalen gaan gebruiken en deze smartphonevriendelijker maken,” zegt Aron.
Update 18 april 2016, 9:21: AMC schrapt het idee om smartphonegebruik in de filmzaal toe te laten en publiceerde daarvoor onderstaand statement:
NO TEXTING AT AMC. Won't happen. You spoke. We listened. Quickly, that idea has been sent to the cutting room floor. pic.twitter.com/JR0fo5megR
— AMC Theatres (@AMCTheatres) April 15, 2016