Nieuws

Spotify gaat muziek bij McDonalds verzorgen

Spotify-dochterbedrijf Soundtrack Your Brand heeft een internationaal contract afgesloten met McDonalds om wereldwijd muziek te leveren in de filialen van de fastfoodketen.

Spotify zit comfortabel op zijn troon als meest gebruikte muziekstreamingdienst, en het weet ook steeds meer van zijn gebruikers te overtuigen om te betalen voor de service. Om zijn eieren niet allemaal in hetzelfde mandje te leggen, heeft het de joint venture Soundtrack Your Brand opgericht: een zakelijke dochterdienst die muziek in winkels en bedrijven verzorgt. Tegelijkertijd met de officiële lancering van SYB in de VS, maakt Spotify bekend dat het een internationaal contract in de wacht heeft gesleept met de populaire fastfoodketen McDonalds.

De deal geeft Spotify de kans om zijn afspeellijsten aan te bieden in de circa 36.000 locaties die McDonalds wereldwijd opereert. Het is wel niet de enige met wie McDonalds de overeenkomst heeft afgesloten, het deelt de eer met twee gelijkaardige serviceverleners: PlayNetwork en Omnifone.

Soundtrack Your Brand maakt onder andere individuele muziekprofielen voor ondernemingen en kan afspeellijsten afstemmen op specifieke weekmomenten: “Zachte muziek in de ochtend, familiemuziek op zondagnamiddag met de kinderen, en uptempo beats op een drukke vrijdagavond,” zo beschrijft SYB de mogelijkheid.

businessmcdonaldsontspanningsoundtrack your brandspotifystreamingdienst

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken