Nieuws

Teamviewer legt schuld bij gebruikers na claims van hacks

Na een cyberaanval op de servers van Teamviewer beweren verschillende gebruikers dat iemand met hun data aan de haal is gegaan. Het bedrijf wijst hen echter met de vinger.

Een DDoS-aanval zorgde ervoor dat Teamviewer op 1 juni voor een tijdje offline ging. De cyberaanval krijgt nu een staartje: verschillende gebruikers stellen dat hun computers tijdens die panne gehackt werden, waarbij gevoelige informatie werd ontfutseld. Teamviewer is een programma dat je toelaat om je computer van op afstand te gebruiken.

Het bedrijf wijst de mogelijkheid van een hacking via hun software echter resoluut af, en stelt dat het waarschijnlijk de eigen wachtwoordpraktijken van de gebruikers zijn die tot de diefstal van data hebben geleid. “Er is geen inbreuk geweest op de beveiliging van Teamviewer,” stelt de onderneming op zijn website. Daarna insinueert het bedrijf in zijn statement dat het probleem te wijten is aan het recycleren van wachtwoorden door gebruikers. “Het onvoorzichtige gebruik van inloggegevens blijft een sleutelprobleem voor alle internetservices. Dit in het bijzonder door het gebruik van hetzelfde wachtwoord voor meerdere accounts op diverse services.”

Recentelijk zijn er heel wat oude hacks komen bovendrijven bij onder andere LinkedIn, Tumblr en MySpace, waarbij cybercriminelen miljoenen e-mailadressen en wachtwoorden ontvreemden. Vrees je dat jouw data tot de buit behoort? Er is een snelle manier om te controleren of je inloggegevens op de zwarte markt van het internet circuleren.

Beveiligingddos-aanvalteamviewer

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600