Microsoft lanceert betaalde versie Outlook
De afgelopen dagen heeft Microsoft zonder fanfare de publieke preview van Outlook.com Premium online gezet. De Outlookversie werkt met een abonnement, zij die zich inschrijven kunnen genieten van een reclamevrije inbox en een gepersonaliseerd e-mailadres. Abonnees kunnen de extensie van het adres zelf kiezen en met vier personen delen. De preview is op dit moment enkel beschikbaar voor klanten in de VS, zo stelt de website.
Premium inbox
Voor het eerste jaar van Outlook.com Premium hanteert Microsoft een speciaal gereduceerde prijs van 19,95 dollar, de normale prijs om een jaar lang gebruik te maken van de service komt op 49,99 dollar. De gepersonaliseerde e-mails zijn de eerste twaalf maanden gratis, nadien betaal je 10 dollar per jaar om ze te blijven gebruiken. Microsoft zal het automatisch delen van agenda’s, contacten en bestanden tussen de e-mailadressen mogelijk maken voor zijn premiumgebruikers.
Microsoft heeft vandaag tevens uitnodigingen uitgestuurd voor een Office-event dat het zal houden op 2 november. Het bedrijf zal daarop onthullen hoe het “elk team kan versterken om meer te realiseren”. De insteek van het evenement is zakelijk, en CEO Satya Nadella zal persoonlijk optreden om te spreken over de samenwerkingsmogelijkheden van Office.