Nieuws

Apple geeft cameralessen om iPhone te promoten

Het verschil tussen iPhone-camera’s en die van concurrenten wordt zeer klein. Apple probeert dan maar een andere manier uit om zich te profileren.

Op Youtube vind je cameralessen van Apple. De fabrikant van de iPhone gebruikt deze nieuwe strategie niet alleen om bestaande klanten wegwijs te maken in de mogelijkheden van zijn smartphonecamera, maar ook bij wijze van promopraatje. In plaats van spotjes te maken die benadrukken hoe goed de camera is, lijkt het Apple een beter idee om te tonen waarom de camera zo goed is.

Het verschil tussen smartphonecamera’s wordt steeds kleiner. In het duurste marktsegment krijgt de iPhone, die jarenlang te boek stond als het toestel met de beste camera, zware concurrentie te verduren van Samsung, LG en Huawei. Samsung staat eveneens al een tijdje aan de top, terwijl LG met de G6 nu echt doorbreekt. Huawei bonkt dan weer op de deur van de top met de P10.

Achterstand

De filmpjes van Apple moeten nieuwe klanten overtuigen dat hun camera en bijhorende software de beste is die ze kunnen krijgen. De filmpjes duren elk een veertigtal seconden en hebben het over de camerafuncties van de iPhone, maar leggen daarnaast ook enkele basisprincipes van de fotografie uit. Zo kom je onder meer te weten hoe je een goede foto maakt bij weinig licht, hoe je de beste foto’s maakt zonder flits en waar je op moet letten wanneer je close-ups maakt.

Opvallend genoeg zijn alle filmpjes gemaakt om op een smartphone te bekijken. Is het de bedoeling om twijfelaars te overtuigen vanop hun smartphone? Volgens analisten bij The Verge zullen de filmpjes evenwel niet genoeg zijn om Apple weer oppermachtig te maken. Zij stellen immers dat de iPhonecamera’s tegenwoordig haast verouderd aanvoelen.

applecamerahuaweiiphonelgmobielsamsung

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600