Dropbox neemt Google in het vizier met nieuwe Paper-functies
Gebruikers van Dropbox Paper mogen een belangrijke update verwachten. Het bedrijf brengt verschillende verbeteringen naar de samenwerkingstool. Dropbox Paper biedt net als Google Docs de mogelijkheid om met verschillende personen in real-time aan hetzelfde documen te werken. Dat de nieuwe functies vooral gericht zijn op mobiliteit is geen verrassing. Eerder dit jaar gaf Dropbox al aan dat het sterk wilde inzetten op de mobiele werker.
Make-over
Onder andere de mobiele versie van Paper krijgt een make-over die het werken aan documenten moet vereenvoudigen. Een vernieuwde editor maakt het gemakkelijk er om knoppen terug te vinden tijdens het typen en aanpassen van teksten. Daarnaast is ook de interface om commentaar achter te laten onder handen genomen, zodat je nu duidelijker ziet op welk deel van het document de commentaar is gericht. Daarnaast brengt Dropbox een productiviteitstool die tot nu toe enkel op desktop te vinden was naar de mobiele app: zijn taakplanner. Je zal herinneringen voor opdrachten die je nog moet afwerken kunnen instellen in Paper op Android en iOS.
Paper haalt ook de banden strakker aan met Outlook Calendar. Wie een vergaderingsnota wil opstellen, zal merken dat de app informatie over het evenement op voorhand zal invullen op basis van de data in Outlook Calendar. Je kan je evenementen in Outlook of Google Calendar nu ook linken met bepaalde documenten. Wanneer het evenement nadert, zal Paper automatisch deze documenten bovenaan plaatsen. Tot slot heeft Dropbox de app op iPad een make-over gegeven waardoor die beter gebruik maakt van de beschikbare schermruimte.
[related_article id=”170397″]
Paper is sinds begin 2017 beschikbaar als samenwerkingsplatform voor bedrijven, met als voornaamste concurrenten de Google G Suite en Office 365. Cijfers over hoeveel mensen de tool exact gebruiken heeft Dropbox nog niet gelost, maar het stelt dat “miljoenen mensen” ondertussen gebruik maken van Paper.