Nieuws

Facebook gaat je privacy-opties vereenvoudigen

Het sociale netwerk lanceert een vernieuwde interface voor zijn privacy-instellingen. Het bedrijf biedt het publiek ook voor de eerste keer een blik op zijn interne regels.

Met de hete adem van de GDPR in zijn nek komt Facebook binnenkort met een vernieuwde privacy-interface op zijn platform. Dat moet de verschillende instellingen die invloed hebben op het delen van je data in één scherm bij elkaar brengen, waardoor het eenvoudiger wordt om je profiel in te stellen zoals je wil. Facebook COO  Sheryl Sandberg kondigde de functie twee geleden aan tijdens een speech over de GDPR, en de nakende uitrol is deze week officieel bekend gemaakt via een persbericht.

Samen met de aankondiging van het nieuw privacy center op het netwerk trapt Facebook een sensibiliseringscampagne af op zijn platform. Het gaat video’s verspreiden waarin tips worden gegeven over hoe je de advertenties die je te zien krijgt kan veranderen, hoe je oude berichten kan verwijderen en wat er met je data gebeurt als je een account verwijderd.

Daarnaast gunt Facebook het publiek een ongewone blik in zijn interne keuken. Voor de eerste keer in de geschiedenis van het bedrijf publiceert het de regels die het binnen het bedrijf hanteert rond privacy. Erg verrassend zijn die voorschriften niet. Het bedrijf stelde zeven principes op: 1) het wil gebruikers controle geven over hun privacy, 2) zich inspannen om informatie over privacy-instellingen te verspreiden, 3) privacy van bij de ontwikkelingfase in producten steken, 4) data zo goed mogelijk beveiligen, 5) gebruikers kunnen data op elk moment verwijderen, 6) Facebook wil zijn inspanningen rond privacy constant verbeteren en 7) het stelt zichzelf verantwoordelijk om privacy op het netwerk te blijven evalueren en zichzelf te onderwijzen door met experts te praten.

Beveiligingbusinessgdprprivacy

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600