Beursgang Dropbox is een succes
Bij het beursdebuut van Dropbox steeg de waarde van de aandelen van de intekenprijs van 21 dollar naar 31 dollar, een stijging tot 48 procent. Die waarde kon het cloud-opslagbedrijf niet lang vasthouden en de waarde daalde lichtjes.
Dropbox beëindigde haar eerste beursdag, onder het symbool ‘DBX’, met een marktwaarde van 12,7 miljard dollar en de waarde per aandeel stond op 28,48 dollar, een verhoging van 33 procent ten opzichte van de openingsprijs.
Dropbox maakte in eerste instantie bekend zijn aandelen voor 16 tot 18 dollar aan te bieden bij de initiële beursgang, maar vanwege de vraag werd de startprijs twee keer verhoogd tot 21 dollar. Het is de grootste beursgang van een techbedrijf in een jaar tijd. In maart vorig jaar waagde Snap Inc., het bedrijf achter het sociale netwerk Snapchat, zijn kans op de beurs.
De beursgang van Dropbox kan door de bekendheid van het bedrijf op voldoende aandacht rekenen, maar zal niet de meest spraakmakende beursdebuut van een technologiebedrijf zijn dit jaar. Op 3 april is het de beurt aan muziekstreamingdienst Spotify.