Google voegt nieuwe Tasks-app toe aan de Google G Suite
In de Tasks-app kan je een takenlijst aanleggen en beheren, ook kan je bestaande taken splitsen in meerdere onderliggende opdrachten. Met de gebruiksvriendelijke interface rangschik je apps en geef je deze meer prioriteit. Verder kan je een einddatum toevoegen en een herinnering ontvangen.
Google G Suite
Als een op zichzelf staande app is Google Tasks eerder aan de magere kant, maar door de integratie van de app in de andere diensten van de Google G Suite biedt de app een meerwaarde op de werkvloer. Ook taken uit Gmail of Google Agenda worden hier weergegeven.
De Google Tasks-app biedt een handig overzicht van de taken die je in de verschillende Google G Suite-apps aanmaakt, en synchroniseert bovendien ook alle wijzigingen. Indien je als bedrijf of gebruiker reeds gebruik maakt van Gmail of Google Agenda, biedt de app een aanvulling.
Vernieuwde Gmail-interface
In de vernieuwde versie van Gmail kan je in de zijbalk met slechts één muisklik een taak of opdracht toevoegen. Hoewel Gmail eerder ondersteuning bood voor het maken van taken, was de functie verborgen in een onoverzichtelijke gebruikersinterface.
De integratie van de Tasks-app biedt gebruikers een gebruiksvriendelijke ervaring. Bovendien kan je een taak terug traceren naar de oorspronkelijke e-mail in Gmail om meer informatie te verkrijgen bij het uitvoeren van de opdracht.
De Google Tasks-app is een onderdeel van Google G Suite en beschikbaar op Android en iOS.