Nieuws

Deze sprekers vind je op Business Meets AI!

Je zal het al wel gemerkt hebben: Smart Business heeft iets met AI. Regelmatig hebben we het op ons platform en in onze printedities over het belang van kunstmatige intelligentie.

 

Dat is niet zonder reden. Bedrijven die actief AI toepassen in hun bedrijfsprocessen genereren nu eenmaal betere resultaten en staan aan de frontlijn van innovatie.

 

Smart Business wil AI dichterbij brengen. Daarom organiseren we op 6 september Business Meets AI, oftewel #BMAI, voor wie daar nu alvast op Twitter mee wil uitpakken.

 

Business Meets AI is een eendaags evenement waarbij meer dan 15 sprekers het laatste nieuwe uit de AI-wereld komen voorstellen. Verwacht daarbij presentaties van kleppers zoals IBM en Salesforce. Daarnaast krijg je zelfs de kans om een ritje te maken in een Tesla Model X. Er zijn ergere dingen in het leven.

 

We beginnen #BMAI met twee keynotes die tot nadenken stemmen. Dario Incalza, CTO van Overture, en Niko Nelissen, oprichter van Blendr.io zorgen alvast voor een interessante voormiddag. Zo heeft Dario het over de uitdagingen bij het toegankelijk maken van AI aan bedrijven, terwijl Niko toelicht hoe big data en AI sales en digitale marketing grondig aan het veranderen zijn. Hij geeft daarbij ook nog een aantal voorbeelden van hoe Google, Facebook en andere technologiegiganten dat precies aanpakken.

 

Gianni Cooreman, AI evangelist van Salesforce, toont ons aan dat AI een belangrijke kans inhoudt voor elk bedrijf dat haar impact wil vergroten. Gianni toont aan dat door AI te democratiseren en zelflerende processen meteen al in de bedrijfsprocessen te verwerken elke werknemer slimmer en productiever wordt. Uiteindelijk zorgt dat voor een betere klantervaring. Ook Michel Van der Poorten van IBM deelt op 6 september graag zijn kijk mee op hoe AI de klantervaring verandert.

 

AI is echter niet enkel voorbehouden aan grote bedrijven; ook startups en kmo’s maken er graag gebruik van. Zo zal Maarten Callaert, machine learning manager bij de Gentse start-up ML6, ons meer uitleg geven over hoe grote bedrijven zich nu genoodzaakt zien om zichzelf heruit te vinden. Anders riskeren ze wel eens opgeslokt te worden door de vele AI-startups die zich nu op het speelveld bevinden. Maarten zal aantonen hoe grote bedrijven uit die golf aan kleinere AI-startups voordeel kunnen halen.

 

Ook Guy De Pauw, CEO van de Antwerpse start-up TextGain, heeft een boeiend verhaal te vertellen. TextGain is namelijk een spin-off van het departement computerlinguïstiek van de Universiteit van Antwerpen. Guy is naast doctor ook specialist in talige technologie, en biedt met TextGain burgers een manier aan om deel uit te maken van ons democratisch proces. Vandaag de dag wordt die democratie nog sterker benadrukt door online platformen die ervoor zorgen dat burgers hun opinies kunnen doordrukken. Het afleiden van inzichten uit deze massieve gegevens blijft echter moeilijk. Guy toont in zijn presentatie aan dat textanalyse dit proces kan vergemakkelijken door middel van machine learning.

 

Alain De Wispelare van Input For You heeft het dan over hoe machine learning en deep learning technieken kunnen toegepast worden voor automatische documentclassificatie en je dus als bedrijf heel wat tijd bespaart die je best voor andere zaken kan besteden.

 

Naast de breakout sessies staat er ook nog een panel gepland, waar net die ene vraag centraal staat, die we ons allemaal wel al eens gesteld hebben: zal AI menselijke werkkrachten overbodig maken? We laten er de sterke meningen van onze sprekers op los, maar ook het publiek mag uiteraard desgewenst inpikken ingeval van een prangende vraag of een uiterst interessant statement.

 

Om al het geweld aan AI-bedrijven toch wat te temperen, bieden we als afsluiter ook een academisch perspectief op AI. Luc De Raedt, professor computerwetenschappen aan de KULeuven zal de doorbraken binnen AI, machine learning en deep learning kaderen. Luc geeft een gebalanceerde keynote, waarin zowel de mogelijkheden als de beperkingen van AI aan bod zullen komen. Daarnaast poneert hij openlijk de stelling dat zowel learning als reasoning nodig zijn binnen AI.

 

Na de succesvolle edities van Digital Transformation Day, BEC en SMACS, besloten we dat het tijd was om ook aan AI een volwaardige plaats toe te wijden. Want aan AI valt niet te ontkomen, en de early adopters hebben altijd een competitief voordeel.

 

Bestel daarom nu je Early Bird Tickets en ontdek hoe AI het maximum uit jouw bedrijf kan halen.

 

 

aiartificial intelligenceBMAIbusinessbusiness meets AI

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600