Apple start met nieuwe werkwijze GiveBack programma, geeft klanten direct beschikking over hun geld
Apple werkt sinds een tijdje met een GiveBack programma. Door middel van dit programma kunnen klanten hun telefoon opsturen en uit elkaar laten halen door Apple. Afhankelijk van de conditie, en welk apparaat het is, krijgen klanten hier een bedrag voor terug. 9to5Mac heeft nu gespot dat klanten dit voortaan ook direct kunnen gebruiken bij de aanschaf van een nieuw toestel, mits dat natuurlijk gebeurd via de Apple store.
Voorheen moest een apparaat eerst worden opgestuurd. Pas zodra het apparaat bij Apple binnen was gekomen kreeg de klant zijn of haar geld terug. Een manier om voorheen direct het geld te kunnen gebruiken was om een fysieke Apple winkel te bezoeken, dit kon dan per direct worden ‘ingezet’ bij een nieuwe telefoon. Om het klanten wat gemakkelijker te maken is dat nu echter per direct aangepast, online is er nu ook een keuze om het geld te gebruiken voor nieuwe Apple-producten.
GiveBack
Het werkt heel gemakkelijk. Zodra een klant zich in de Apple webshop bevindt, zal deze op de aankooppagina een nieuwe knop tegenkomen. Deze knop is voor het GiveBack programma. Heeft een klant een product in te ruilen dan is deze na het invullen van een aantal vragen en het serienummer van een product al klaar. De klant hoeft vervolgens enkel het apparaat op te sturen, waarna Apple voor de verdere verwerking zal zorgen.