Nieuws

Google’s Gmail voor G Suite krijgt een flink aantal extra integraties van diensten zoals Dropbox

G Suite is de afgelopen jaren hard op weg om een van de grootste zakelijke diensten te worden. Met nieuwe add-ons in onder andere Gmail wordt het voor zakelijke gebruikers ook steeds aantrekkelijker.

Google is de afgelopen jaren stukje bij beetje steeds meer integraties aan het toevoegen om met G Suite beter te kunnen concurreren met diensten zoals Microsofts Office365. Vooral Gmail heeft de afgelopen tijd een behoorlijk aantal nieuwe integraties gezien. Door middel van nieuwe integraties wordt het gemakkelijker om snel acties uit te voeren tussen verschillende zakelijke diensten van bijvoorbeeld Dropbox en Atlassian – eigenaar van de welbekende applicaties Jira en BitBucket.

Deze nieuwe integraties volgen een vloedgolf van nieuwe gebruikers van Google’s G Suite, het integreren van de nieuwe functies maakt het daarbij enkel nog maar interessanter om voor G Suite te kiezen. Daarbij wordt duidelijk dat Google een voorsprong begint te krijgen op diensten van Microsoft, die het veelal zonder deze uitgebreide integraties moeten doen.

Dropbox en Box

Als je vanaf vandaag Gmail in G Suite gebruikt is het mogelijk om bestanden vanuit Dropbox te zenden met een Dropbox link in de e-mail. Ook is het met de add-on mogelijk om bestanden die je ontvangt direct op te slaan in Dropbox. Overigens kwam deze functies eerder al beschikbaar op de consumenten-versie van Gmail, zoals dat met de meeste functies in G Suite applicaties gaat. Ook is het vanaf nu mogelijk om direct bestanden vanuit een andere clouddienst, Box, te versturen met Gmail voor G Suite – Box is een van de grootste cloud-opslagdiensten voor de zakelijke markt.

Als je een veelvuldig gebruiker bent van de diensten van Atlassian, zoals Jira en BitBucket, dan heeft Google in de nieuwe update van Gmail voor G Suite een interessante toevoeging. Plak je nu namelijk een link van een van beide diensten in een e-mail, dan zal Gmail direct de mogelijkheid geven om verschillende taken bij de diensten uit te voeren. Om nog terug te komen op add-ons voor het opslaan van data, G Suite heeft nu met de add-on voor Egnyte een mogelijkheid om ook daar snel data op te slaan. Het belangrijkste van de add-on is dat de gebruiker Gmail niet hoeft te verlaten om het bestand op te slaan en deze bijvoorbeeld aan een specifieke map te koppelen.

add-onsbusinessg suitegmailgoogle

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken