Apple vindt kwaliteitsproblemen bij sommige modellen iPhone X en MacBook
Afgelopen vrijdag bracht multimediagigant Apple aan het licht dat het problemen had aangetroffen bij enkele van zijn producten. De producten in kwestie zijn de iPhone X en de 13-inchmodellen van de MacBook Pro. Het goede nieuws hier is dat Apple deze problemen gratis zou verhelpen, aangezien het hier gaat om een productiefout van het bedrijf zelf.
Wat betreft de iPhone X, die verscheen in 2017, zijn er problemen met het touchscreen. De smartphone zou namelijk aanraakproblemen ondervinden door ontbrekende onderdelen in het scherm. Zo kan het touchscreen niet (correct) reageren, wanneer je het aanraakt, of daarentegen wel reageren, wanneer het niet wordt aangeraakt. Om dit op te lossen, moeten deze onderdelen eenvoudigweg toegevoegd worden. Het gaat hierbij dus alleen om de iPhone X, die intussen opvolging heeft gekregen van de iPhone XS en XR enkele weken geleden.
Enkele 13-inchmodellen van de MacBook Pro hebben dan weer opslagproblemen die veroorzaakt worden door de solid-state drive (SSD). Hierdoor zouden gebruikers data kunnen verliezen. Het gaat hier bovendien om een heel beperkt aantal modellen. Zo zouden alleen enkele 13-inchlaptops met SSD’s van 128 GB en 256 GB het slachtoffer zijn van deze problemen. Daar komt nog bij dat het alleen gaat om toestellen verkocht tussen juni 2017 en juni 2018.
Als je dus eigenaar bent van (een van) bovenstaande Apple-producten en de aangehaalde problemen ondervindt, zal Apple de reparatiekosten dus volledig voor zijn rekening nemen. Voor meer details over de problemen met de toestellen kan je een kijkje nemen op de ondersteuningspagina’s op de Apple-website. Klik tot slot hier voor de pagina omtrent de displays van de iPhone X en hier voor de pagina omtrent de SSD-problemen van de Macbook Pro.