Proximus lanceert vernieuwde tv-app Pickx
Proximus heeft zijn tv-aanbod en de bijhorende tv-applicatie in een nieuw jasje gestoken. De vernieuwing krijgt de naam ‘Proximus Pickx’ en wil de tv-ervaring nog vlotter maken.
Op de website zien we dat het nieuwe platform nogal sterk op Netflix lijkt. Maar de app toont ook nieuwsberichten over tv, sport, muziek en media. Op basis van eerder bekeken programma’s en opnames zal Pickx je relevante programma’s aanbieden.
Vernieuwd tv-aanbod
Naast de nieuwe applicatie gaat Proximus zijn digitale tv-aanbod vernieuwen en uitbreiden. Volgens het bedrijf verandert het kijkgedrag van de Vlaming ongeloofelijk snel. Bovendien kijkt minder dan de helft van de Vlamingen nog lineair, waardoor zendschema’s van televisiezenders aangepast worden. Op deze verandering geeft de telecomoperator nu een antwoord.
Focus op personalisatie
Vandaag willen mediabedrijven meer dan ooit inzetten op personalisatie. Dat toont het bedrijf ook met deze vernieuwing. Kijkers krijgen suggesties op basis van hun kijkgewoonten. Het telecombedrijf lanceert ook ‘smart ads’ waarmee adverteerders gerichter kunnen adverteren en waardoor tv-advertenties weer aantrekkelijker worden.
Eerder vandaag liet de Belgische mediawereld al van zich horen: een nieuwe ‘data-alliantie’ van 9 Belgische mediabedrijven gaat samen inzetten op gepersonaliseerde advertenties voor televisiekijkers.
Nieuwe decoder
Als extraatje kondigt het bedrijf ook een nieuwe decoder aan voor zijn digitale televisie. Het toestel zal de laatste Android P draaien. Op die manier kunnen gebruikers via de Google Play Store apps zoals Youtube, Spotify en Netflix downloaden. Proximus spreekt zelf van ‘een technologisch hoogstandje in Europa’. In de toekomst zal het ook mogelijk zijn om te gamen via je decoder. Daarvoor werkte Proximus samen met gamestart-up Shadow.