Orange ziet brutowinst in het tweede kwartaal met 18 procent stijgen

Orange heeft de kwartaalcijfers van Q2 2019 naar buiten gebracht: het is een positief geheel, met 26.000 nieuwe mobiele abonnementen en een 18 procent hogere brutowinst (YoY).

Nu het tweede kwartaal al even is afgelopen, maken we tijd voor de kwartaalcijfers die rond beginnen te vliegen – zo ook de kwartaalcijfers van Orange. Voor het bedrijf is het tweede kwartaal overwegend positief geweest, met een groei in het klantenbestand. Ook de omzet groeit licht met 1,9 procent. Toch wordt het allemaal overtroffen door de gestegen brutowinst, die YoY 18 procent hoger ligt in vergelijking met het tweede kwartaal van 2018. Wat betreft het klantenbestand: in het tweede kwartaal zal het mobiele klantenbestand met 9,2 procent groeien, waarvan 6,8 procent voor de postpaid abonnementen – ook prepaid blijft groeien, maar de groei ligt daar nog altijd lager.

Positief kwartaal voor Orange

Na het voorbije kwartaal telt Orange’s klantenbestand voor de mobiele abonnementen meer dan 4,3 miljoen namen, daarin zit de groei verwerkt van de 26.000 klanten die zich recent bij Orange zijn diensten aansloten. Het blijft echter niet bij een groei van zijn mobiele abonnementen. Ook het Love-abonnement voor internet- en televisiediensten mocht 16.000 klanten verwelkomen. Met de nieuwe abonnees zijn er vanaf het tweede kwartaal ongeveer 216.000 klanten ‘via’ Love bij Orange aangesloten. Cijfers voor het recent aangekondigde Love Duo-abonnement zijn er uiteraard nog niet, daarop moeten we wachten tot het derde kwartaal.

Wat betreft de winstcijfers voor het tweede kwartaal, staat Orange er erg goed voor. De omzet blijft bijna gelijk met Q2 2018, met een stijging van 1,9 procent YoY (Year on Year) naar 319 miljoen euro. In de kwartaalcijfers is opgenomen dat deze groei voornamelijk teweeggebracht is door de winkels. Terwijl inkomsten uit de MVNO-tak juist daalden door Telenet’s afscheid van het Orange-netwerk. In dat opzicht valt de brutowinst zeer aardig uit op 79 miljoen euro. Daarmee weet Orange 18 procent meer winst te pakken in vergelijking met Q2 2018. Het wist zijn winst te doen stijgen door efficiënter met kosten om te springen, een hogere winkelomzet en de eenmalige meevaller van 4 miljoen euro.

businesskwartaalcijferslovelove duomobielorangepostpaidzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Gebruik je ecocheques bij Coolblue

Producten bekijken