Bose zoekt klanten thuis op die klachten hebben over Quiet Comfort 35 II
De Bose Quiet Comfort 35 II kwam in juni vorig jaar op de markt. Het was de opvolger van de geprezen QC 35. De headphone is uitgerust met noise-cancellationtechnologie. Ideaal voor mensen die moeilijk in slaap vallen of gewoon niet gestoord willen worden op de trein.
De noice-cancellation lijkt bij de tweede editie echter niet zo goed te werken. De klachten kwamen in ieder geval in grote getallen binnen. In eerste instanties probeerde Bose de klachten nog af te wimpelen door te benadrukken dat er niet aan de technologie gesleuteld. Maar nu heeft Bose toch moeten inzien dat er ergens een structureel probleem is.
Bezoek aanvragen
Het wil nu samen met de gebruikers van de headphone een oplossing zoeken. Dat was te lezen op het community forum van Bose. Hun technici lijken de onderliggende oorzaak maar moeilijk te kunnen achterhalen. Ze willen daarom voorstellen dat medewerkers bij klanten thuis komen om de headphones in een real-life setting te testen. Klanten kunnen via een survey deze dienst aanvragen, waarna Bose telefonisch contact opneemt met hen.
Vooraleer je nu je favoriete medewerker van Bose uitnodigt voor een kopje koffie: de service is maar beperkt beschikbaar. Het hoofdkantoor van Bose is gelegen in Massachusetts. Enkel mensen uit die staat of omliggende staten kunnen een afspraak maken. Je kan altijd maar proberen bij het hoofdkantoor van Bose in België natuurlijk.
700
De Quiet Comfort II is ook al lang niet meer het nieuwste pièce de résistance van Bose binnen noisecancellation-headphones. Deze zomer verschenen de Noise Cancelling Headphones 700. Maar deze hebben wel een kostprijs van €394. De 35 II kan voor veel mensen een toch iets goedkoper alternatief zijn. Maar ook voor een prijs van €299 mag je wel eisen dat de noisecancellationtechnologie naar behoren werkt.