Nieuws

“Internetwinkel verwaarloost binding met zijn klant”

Uit een onderzoek van softwareontwikkelaar Hybris blijkt dat veel e-shops kansen laten liggen om extra omzet binnen te halen. Volgens  Berend Bouwmeester, regiomanager Benelux van Hybris, spelen internetwinkels te weinig in op de persoonlijke behoeften of wensen van klanten. Vooral in de klantenbinding laten ze steken vallen en bewandelen ze de geautomatiseerde platgetreden paden. “Onlangs […]

Uit een onderzoek van softwareontwikkelaar Hybris blijkt dat veel e-shops kansen laten liggen om extra omzet binnen te halen.

Volgens  Berend Bouwmeester, regiomanager Benelux van Hybris, spelen internetwinkels te weinig in op de persoonlijke behoeften of wensen van klanten. Vooral in de klantenbinding laten ze steken vallen en bewandelen ze de geautomatiseerde platgetreden paden.

“Onlangs kocht ik sokken”, zegt Bouwmeester in een interview met de Nederlandse krant De Telegraaf. “Ik word nu herhaaldelijk geconfronteerd met nieuwe sokkenaanbiedingen.

Dat is helemaal niet slim. Het zou veel verstandiger zijn me nu aanbiedingen voor pakweg ondergoed voor te stellen, want sokken heb ik al. Je moet mensen nieuwe dingen aanbieden die gerelateerd zijn aan eerdere aankopen.”

Werk aan de e-winkel

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat vooral de back-office van webwinkels niet optimaal ingericht is. Zo zouden klanten zich vaak ergeren aan de traagheid waarmee geld van retourzendingen teruggestort wordt.

Gerelateerde artikelen

Volg ons

€350 korting op de Tenways CGO600

€350 korting op de Tenways CGO600

Bekijk de CGO600