Oracle voegt AddThis toe aan Data Cloud
Software-ontwikkelaar Oracle heeft de aankoop van AddThis bevestigd, een bedrijf dat voornamelijk bekend is voor zijn web-tracking capaciteiten en deelknoppen voor sociale media. De data-expertise en marketing technologie van AddThis zullen de Data Cloud van Oracle versterken.
AddThis volgde content interactie van 15 miljoen websites en 1,9 miljoen unieke bezoekers, wat een totaal van 9 miljoen petabytes aan data per maand genereerde. Bedrijven gebruikten die data om mogelijke kopers te identificeren en te segmenteren, en hun internationale reikwijdte te bepalen. AddThis kon AOL, Yahoo en Google tot zijn klanten rekenen.
“Met de toevoeging van AddThis verwachten we dat het aanbod van Oracle Data Cloud ongeziene niveau’s van inzicht zal verschaffen in uw publiek,” aldus het persbericht van Oracle. Hoeveel het bedrijf precies betaald heeft voor AddThis is niet bekend, maar volgens een verslag van TechCrunch zou het bedrag tussen de 100 en de 200 miljoen dollar hebben gelegen. Deze en andere recente overnames van Oracle (zoals BlueKai en Datalogix) zorgen ervoor dat het bedrijf een sterke positie kan innemen in het segment van de marketing analytics software.